Heeft u last van een Hielspoor

Wij zijn dagelijks beschikbaar tussen 08.00 en 18.00 uur

De pijn die een hielspoor typeert is niet altijd aanwezig

Lopen is een bezigheid die wij allemaal dagelijks verrichten en het is dan ook erg vervelend als dit gepaard gaat met pijn, zoals bij hielspoor het geval is. Tijdens elke stap die wordt gezet ontstaat er spanning op de peesplaat die de hiel en tenen met elkaar verbindt. Overmatig gebruik van deze peesplaat kan de aanhechting bij het hielbot doen irriteren en ontsteken.

Om zo snel mogelijk weer pijnvrij te kunnen lopen is het belangrijk om op correcte wijze om te gaan met deze klachten. Buiten het nemen van rust is fysiotherapie een middel waarmee het klachtenbeeld bij de bron kan worden aangepakt. Fricties, rekkingen van spieren en huiswerkoefeningen kunnen het scherpe karakter van de pijn aanzienlijk doen verminderen.

De pijn die een hielspoor typeert is niet altijd aanwezig, wat het herkennen van de aandoening bemoeilijk. Twijfelt u of u een hielspoor heeft omdat de klachten wisselend van aard zijn? Laat u zich dan snel informeren door één van onze therapeuten. Immers geldt, hoe langer u een hielspoor heeft, hoe langer het herstel zal duren. Ervaring uit de praktijk leert dat men vaak te laat aan de bel trekt, juist vanwege het wisselende karakter van de symptomen. Zeker in het begin is de pijn vaak alleen aanwezig wanneer vanuit rust de voeten worden belast. Geeft u hielspoor te weinig aandacht, dan kan het een activiteit als lopen zelfs onmogelijk maken.

Gedurende de herstelperiode kunt u er in samenspraak met één van onze therapeuten voor kiezen om een afspraak in te plannen met een podoloog. Laatstgenoemde zal u dan adviseren over het al dan niet aanschaffen van een inlegzooltje. Dit om te voorkomen dat de klachten op lange termijn terugkeren. Zeker wanneer de klacht het gevolg is van langdurige overbelasting of een afwijkend looppatroon is het nemen van een inlegzooltje een absolute aanrader.