Heeft u last van Reuma?

Wij zijn voor al uw reuma klachten dagelijks beschikbaar tussen 08.00 en 18.00 uur

Reuma is een algemene term voor verschillende ziekten

Reuma

Reuma is een algemene term voor verschillende ziekten. Ze worden vaak reumatische aandoeningen genoemd. Dit zijn ziekten die verband houden met ontsteking van de gewrichten, spieren en weefsels die uw organen en andere delen van het lichaam verbinden of ondersteunen. Het resultaat is vaak chronische pijn, zwelling en pijn in de gewrichten en de omliggende gebieden. Symptomen van reuma kunnen het soms moeilijk maken om dagelijkse activiteiten uit te voeren. Veel patiënten merken dat hun mobiliteit, behendigheid en bewegingsbereik afnemen met symptomen van reuma.

De meest voorkomende aandoeningen onder de brede term "reuma":

·         Reumatoïde artritis
·         Artrose
·         Jicht
·         Spondylitis ankylopoetica
·         Fibromyalgie
·         Lupus

Als u een familiegeschiedenis van reumatische aandoeningen heeft, loopt u mogelijk een verhoogd risico. Reumatische aandoeningen kunnen op elke leeftijd voorkomen. Bepaalde aandoeningen ontwikkelen zich echter meestal op bepaalde momenten in uw leven. Lupus verschijnt bijvoorbeeld vaak in je tienerjaren of twintig. Reumatoïde artritis komt vaak voor tussen de 40 en 60 jaar.

Patiënten met reumatische aandoeningen worden aangemoedigd om door te gaan met regelmatige en matige lichaamsbeweging om een ​​goede bewegingsvrijheid en mobiliteit te behouden. Veel mensen met reumatoïde artritis vermijden lichaamsbeweging omdat ze bang zijn dat dergelijke activiteit gewrichtspijn zal vergroten. Sterkere spieren kunnen echter uw gewrichten beter ondersteunen, terwijl verbeterde flexibiliteit de gewrichtsfunctie kan ondersteunen. Bij Medisch centrum Thomsonplein fysio kunnen wij een aangepaste oefenschema hiervoor opstellen